Cytrynowe Wstążki







Na 4 porcje

  • 1 cytryna
  • 5-6 listków szałwii
  • 6 łyżeka oliwy
  • 2 łyżki mąki
  • 250 ml bulionu warzywnego
  • 250 ml mleka
  • 400 g makaronu wstążek
  • 125 ml śmietanki kremówki
  • 2 żółtka
  • listki szałwii do dekoracji
  • sól pieprz

Sparzoną cytrynę obieramy specjalnym nożykiem w cieniutkie paseczki, wyciskamy z niej sok.




Opłukane i osuszone listki szałwii kroimy w cienkie paseczki.Na rozgrzaną oliwę wrzucamy listki szałwii i frytujemy 2 min, wyjmujemy łyzką cedzakową. Do tłuszczu dodajemy mąkę, nie przerywając mieszania dodajemy 4 łyzki soku z cytryny, skórkę cytrynową, mleko i bulion.
Sos gotujemy przez 10 min na niskiej temp, nie przerywamy mieszania. Makaron gotujemy w osolonej wodzie według przepisu na opakowaniu ( ja użyłam makoranu własnego wyrobu).




Śmietankę mieszamy z żółtkami, wlewamy do gorącego sosu, mieszamy, już nie gotujemy! Przprawiamy do smaku solą i pieprzem.Osączony makaron przekładmy na talerze, polewamy sosem cytrynowym, dekorujemy paseczkami i  listkami świeżej szałwii.





1 komentarz :

  1. Super, bardzo mi się podoba. Uwielbiam makarony oklejone takim delikatnym sosem. A dodatek szałwii jest dla mnie nowością, jeszcze tak nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny! Zachęcam do zostawienia paru słów, każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny!

Akcja: Nie kradnij zdjęć!