otrębowe ''ORZESZKI'' czyli chrupanie bez większych wyrzutów sumienia :)

autor przepisu Viola


Otrębowe orzeszki





  • 100 g zmiksowanych otrąb owsianych
  • 2 jajka
  • 1 łyżka jogurtu 0% tłuszczu
  • 1/2 łyżeczki pieprzu cayenne ( możesz użyć dowolnej przyprawy)
  • sól

Wszystkie składniki do jednej miski, wymieszać, doprawić pieprzem cayenne oraz solą. Odstawić na 30 min. Po tym czasie formujemy małe kuleczki, układamy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia bądź specjanej siatce, którą gorąco polecam.

Otrębowe orzeszki


Pieczemy ok.20 min w 200°C  we wcześniej nagrzanym piekarniku. Od czasu do czasu wzruszamy blachą by otrębowe ''orzeszki'' równomiernie się przyrumieniły.


Otrębowe orzeszki


Z podanej ilości składników otrzymałam 128 g otrębowych ''orzeszków'', około 89 szt.


Otrębowe orzeszki

Moja opinia po schrupaniu wszystkich otrębowych ''orzeszków'',
 czym mniejsze tym lepsze!

47 komentarzy :

  1. Uwielbiam Twojego bloga. Skąd Ty bierzesz te pomysły. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak miło!! :D potrzeba chwili jest moją inspiracją :)

      Usuń
  2. strasznie fajny pomysł na chrrrrupanie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjny pomysł! Zrobię dzisiaj wieczorem!

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja również zabieram się za nie jeszcze dziś, genialny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna alternatywa do tych orzeszków sklepowych;)

    OdpowiedzUsuń
  6. cudowne te kuleczki!
    dziś je upiekę ;]

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale zaskakujące orzeszki. Spisuję. Nie uwierzę, że to dobre i możliwe do zrobienia, zanim nie spróbuję wykonać i zjeść!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana, zrobić się da, a czy dobre?? Powiem tak, jak nie lubisz otrąb to nie polecam. Ze mnie straszliwy pożeracz otrąb, na słodko, na słono, na ostro ;)

      Usuń
  8. Cuda wianki! Lubię chrupać, a wiadomo, że to najczęściej wiąże się z jedzeniem śmieciowym. Zapisuję przepis obok tego na chrupiącą ciecierzyce z piekarnika! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecem również ciecierzycę na słodko :)

      Usuń
  9. Jak miło czytać Wasze komentarze! Dziękuję :) Ciekawa jestem czy będzie Wam tak smakować jak smakowały mnie.... hmmm a może upieczecie z innymi przyprawami i podzielicie się tym ze mną?? Taka wolna myśl ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. musze koniecznie spróbować :))

    OdpowiedzUsuń
  11. ciekawe! wypróbuję z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Właśnie siedzę na kanapie i zajadam otrębowe orzeszki, tym razem bez pieprzu cayenne, za to posypane gruboziarnistą solą :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super pomysł :) Uwielbiam takie przekąski!

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetne, cudowne obłędne. Zaraz rano się za nie zabieram, tylko spróbuję z otrąb żytnich zrobić. A takiej siateczki nigdy nie widziałam, gdzie taką kupię jeśli mogę spytać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daj znać jak z żytnich wyszło i smakowało :) Co do siateczki, kupiłam ją w pewnym centrum handlowym pod Glasgow. Jeżeli nie dostaniesz jej u siebie służe pomocą, dagadamy się towarowo ;)

      Usuń
    2. Witam ponownie! Upiekłam te otrębowe kuleczki. Miałam 80 gram otrąb żytnich uzupełniłam owsianymi, ale ich nie mieliłam. Dodałam do nich koperku i soli. Ja jestem pożeraczem otrąb, więc mnie smakowały bardzo, moim małym córkom też, a syn wypluł:) I trochę odwrotnie niż u Ciebie bardziej smakują nam te większe kuleczki, są takie miękkie w środku. Co do siateczki to dziękuje bardzo za ofertr pomocy, ale najpierw poszukam gdzieś w lepszych sklepach ze sprzętem kuchennym. Orzeszki na stałe zagoszczą w naszym menu:)

      Usuń
    3. Super czytać, że smakowały Wam, kobitką otrębowe orzeszki. A co do męskiego nie lubienia otrąb, to moje chłopaki też za nimi nie przepadają........... muszę wypróbować otrębowych orzeszków z Twoimi dodatkami bez miksowania :) Na jutro szykuję kolejny wyrób otrębowy :) Zapraszam!

      Usuń
  15. Ale świetny pomysł! Jestem pod wrażeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam wszelkie pomysły na zdrowsze wersje chrupiących potworków, ten wydaje się rewelacyjny :) zapisuję i koniecznie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Ale fajny pomysł. Świetne zastępstwo popcornu przy okazji oglądania filmów :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Rewelacyjny pomysł, na pewno wypróbuję! Co do nie lubienia przez mężczyzn otrąb (i innych zdrowo brzmiących rzeczy), z mojego doświadczenia wynika że często jednak lubią, ale jeśli nie wiedzą co jedzą :) Np. "pasta czosnkowa" zamiast "hummus" :D

    OdpowiedzUsuń
  19. wow! muszę koniecznie zrobić!
    a mogę wiedzieć ile kcal mają takie orzeszki? tak na oko chociaż.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, widzę że już ktoś obliczył :)

      Usuń
  20. Anonimowy10:33:00 PM

    Swietne są! Jutro je zrobię, a dla osób liczących kalorie to policzyłam, że w tej porcji jest ich 511,

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy6:25:00 PM

    czy mogą być otręby pszenne, a nie owsiane ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmiało! ja robiłam z owsianych bo ich mam zawsze dostatek :) Daj znać jak smakowało z pszennych.

      Usuń
  22. a niech mnie! świetny pomysł na zdrową przekąskę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z czystym sumieniem polecam, jeżeli lubisz otręby to coś dla Ciebie :)

      Usuń
  23. Świetne są, idealne do podgryzania przy czytaniu albo przy dobrym filmie:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy11:15:00 AM

    Ktoś dodał Pani przepis jako swój i nie podpisał, że to Pani.. Dodatkowo skopiował zdjęcie...
    http://vitalia.pl/index.php/mid/118/fid/1480/diety/odchudzanie/recipe_id/21731/cos/1/offsetk=0#kom

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za sygnał. Napisałam z prośbą o usunięcie. Czekam na odpowiedź. Kopiowanie zdjęcia i posługiwanie się nim bez zgody autora, to kradzież. Zobaczymy jak zachowa się admin serwisu. Jeszcze raz dziękuję za czujność. Pozdrawiam ciepło

      Usuń
    2. To się nazywa szybka reakcje admina. Zgłosiłam naruszenie i przepis za chwilę parę znikł ze strony o której mowa. Otrzymałam również maila z info o usunięciu i przeprosinami.Brawo!!!! :)

      Usuń
    3. Anonimowy11:48:00 PM

      Nie ma sprawy :) sama nienawidze, gdy ktos kopiuje przepisy bez zgody autora, nie podaje linku do oryginalu, jak i kradnie zdjecia, co jest najgorsze...
      Wiec tylko szacunek dla admina za szybka reakcje :))
      Prosze bardzo:) dziekuje i wzajemnie :-)

      Usuń
  25. podkradam przepis, wygladają bajecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Anonimowy11:33:00 PM

    Ktoś znowu ukradł Pani przepis :
    http://zszywka.pl/p/otrebowe-orzeszki-3792268.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za czujność :)

      Usuń
    2. Anonimowy8:01:00 PM

      Nie ma sprawy :)

      Usuń
    3. Anonimowy12:25:00 AM

      hmmm to raczej nie kradzież:) gdyby nie zdjęcie i przekierowanie na ten blog nie znalazłabym go więc to raczej darmowe rozpowszechnianie tak bym to nazwała:)pozdrawiam ciepło,przepis przypadł mi do gustu:)

      Usuń
  27. Genialny pomysł, coś czuję, że jutro wypróbuję :)
    Uwielbiam orzeszki w panierkach, ale wszelkie owsiano-otrębowe wypieki również, a wiadomo, że to znacznie zdrowsza alternatywa. Myślę, że jak użyję jakiś ostrych przypraw to będą świetne :D

    OdpowiedzUsuń
  28. Zrobiłam! Mi niestety nie wyszły kuleczki, bo miałam za mało otrębów i ciasto wyszło za rzadkie, ale i tak są pyszne! Zamiast pieprzu cayenne (bo tez nie mialam na stanie ;-)) podzieliłam na trzy porcje i dodałam do pierwszej czarny pieprz, do drugiej ziołowy pieprz, do trzeciej czerwona papryke słodką i ostrą. Polecam z ziołowym! Super przepis, dziękuję! :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny! Zachęcam do zostawienia paru słów, każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny!

Akcja: Nie kradnij zdjęć!