Kawowe bułeczki zamiast filiżanki kawy :) BEZ MĄKI

autor przepisu Viola







  • 200 g kaszy manny
  • 1 łyżeczka ksylitolu
  • 2 łyżki kawy (w wersji dla dzieci kakao)
  • 30 g rodzynek - przelać gorącą wodą, następnie zimną
  • 30 g suszonych moreli - pokroić w kostkę
  • 40 g orzechów pekan - pokroić nożem
  • 2  łyżeczki suchych drożdży
  • 120 ml mleka u mnie 0 % tłuszczu)
  • 1 łyżka oleju z orzeszków ziemnych
  • kandyzowana skórka pomarańczy lub cytryny dla ozdoby (opcjonalnie)

Mleko podgrzać i rozpuścić w nim drożdże i ksylitol oraz kawę, domieszać do kaszy i wyrobić ciasto. Całość odstawić w ciepłe miejsce na 15 minut. Po tym czasie dodać rodzynki, morele,orzechy i olej dokładnie wyrobić, odstawić w ciepłe miejsce na 10 minut. Następnie jeszcze raz wyrobić ciasto, uformować bułeczki (kształt zależy od Was)  odstawić w ciepłe miejsce na 20 minut.  Piec 15-20 minut w 180°C  (termoobieg 160°C  ) we wcześniej nagrzanym piekarniku.


 Doskonale smakował z marmoladą z pomarańczy.




 Śmiało można jeść tuż po wyjęciu z piekarnika!
Oczywiście jak tylko lekko przestygną by się nie poparzyć :D



Dla moich pociech upiekłam bułeczki z dodatkiem kakao,
ależ się nimi zajadali :)


 იხალისეთ

20 komentarzy :

  1. Kapitalnie wygladaja! Kawy nic mi nie zastapi, ale za to do kawy - jak znalazl :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Muszę przyznać szczerze że mnie też ;)

      Usuń
  2. Przepiękne! Kuszą na całego! Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna odmiana na blogu;)

    OdpowiedzUsuń
  4. ale one ładne! i mają tak idealnie "gładką" skórkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kawa w wypiekach, to jest to :D Przygotuję sobie na jakiś sesyjny czas zamiast kubka szatańskiej kawy, bo tak smaczniej ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak apetycznych rzeczy nie powinno się oglądać o tej porze(o wpół do 23), jeśli tak jak ja, z całych sił próbuje się nie jeść wieczorami:)
    Cudne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy8:06:00 AM

    Fajne te bułki, mam tylko dwie uwagi. Jeśli to są bułki dla dzieci, to powinien być zamiast ksylitolu cukier (słodziki są niezdrowe, a łyżeczka cukru jeszcze nikogo nie zabiła), a mleko powinno być min. 2%. Mleko 0% to nie mleko! To woda bez żadnych cennych wartości. Nawet osoby odchudzające się powinny używać mleka 2%.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy przepis można dostosować do swoich potrzeb. Jeżeli masz ochotę użyć cukru bądź innej substancji słodzącej to proszę bardzo(łyżeczka ksylitolu nikogo jeszcze nie zabiła) Polecam artykuł o ksylitolu http://pl.wikipedia.org/wiki/Ksylitol Co do mleka rzecz ma się tak samo. Tak na marginesie porównałam tabele wartości mleka 0% i 2% i jedyna różnica to zawartość tłuszczu, więc o braku jakich cennych wartości piszesz?

      Usuń
    2. Anonimowy12:03:00 PM

      Guzik prawda, nie wiesz, to nie mów, że cukier zdrowszy niż ksylitol, większej głupoty nie słyszałam... Po pierwsze - nie jest to żaden słodzik a zdrowy cukier brzozowy, który nawet zębom nie szkodzi a cukier to biała śmierć, która sieje spustoszenie.. Pozdrawiam
      Świetny przepis, dzisiaj na pewno zrobię :))

      Usuń
  8. Anonimowy2:54:00 PM

    Pani Violu wczoraj upiekłem kawowe bułeczki dla żony była zachwycona! Ja zresztą też. Pozdrawiam Sławek

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygladaja baaaaardzo apetycznie!
    dziekuje za kolejny przepis do akcji "Low Carb" - wspaniale sa.
    Pozdrawiam, hany

    OdpowiedzUsuń
  10. Rewelacja! Wygląda tak, że zaraz zwariuję :) Świetne sdjęcia! Też się staram robić coraz lepsze, ale jeszcze daleko mi do takich cudeniek :/ eh... na bank spróbuję w domu takie upiec. pozdrawiaaam!

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy2:38:00 PM

    A wyszlyby ze zwyklymi drozdzami.?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję. Mój program wrzucił Twój komentarz do spamu. Nie wiem dlaczego. Co do bułeczek. Myślę, że tak. Spróbuj i koniecznie daj znać jak wyszły na świeżych.

      Usuń
  12. wyglądają nieziemsko !muszę zrobić !!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny! Zachęcam do zostawienia paru słów, każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny!

Akcja: Nie kradnij zdjęć!