Ras-el-hanout



Nie wiem ja u Was, ale w moim miejscu zamieszkania miewam problemy z zakupem niektórych przypraw. Oczywiście mogę wybrać się na specjalny targ, niestety zawsze jest mi nie po drodze, a i brak czasu z którym się borykam też mi nie pozwala :( Ale, ale jest rozwiązanie tego problemu!
Zawsze niezawodne - Zrób to sama! ;)



Ra - el - hanout


''Mieszanka właściciela ziemskiego''
- tak w tłumaczeniu brzmi nazwa tej ostrej północnoafrykańskiej przyprawy
 stosowanej do dań tajine i mięsnych. Można ją kupić w dobrze zaopatrzonych marketach.
A tak przygotowuje się ją samodzielnie.



Wymieszać;
  • 1/2 łyżeczki mielonego czarnego pieprzu
  • 1/2 łyżeczki mielonej kolendry
  • 1/2 łyżeczki mielonej kardamonu
  • 1/2 łyżeczki mielonej imbiru
  • 1/2 łyżeczki mielonej ziela angielskiego
  • 1/2 łyżeczki mielonej goździków
  • 1/2 łyżeczki mielonej kwiatu muszkatołowca
  • 1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
  • 1 łyżeczka mielonego cynamonu
  • 1 łyżeczka mielonej kurkumy
  • 1 łyżeczka mielonych nasion kopru włoskiego
  • 1 łyżeczka mielonych nasion lawendy
  • 2 łyżeczki utłuczonych płatków róży (dodatkowo)




4 komentarze :

  1. Tutaj wprawdzie z zakupieniem nie ma problemu, ale skoro mozna zrobic, to po co kupowac? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przynajmniej masz specjalny targ :-)
    U mnie znam jedno miejsce gdzie można kupić przyprawy na wagę, ale większość to takie wątpliwej jakości słone mieszanki. Zaopatruję się hurtowo przez internet w konkretne przyprawy lub zioła, ale mieszanki raczej muszę przygotować samemu (poza curry czy masalami, bo tam mają dobre).
    W sumie poza nasionami lawendy mam wszystko - mam kwiaty lawendy :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Musi pięknie pachnieć!

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie wczoraj kupiłam gotową mieszankę, jak się skończy pewnie zrobię sama, dzięki za proporcje...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny! Zachęcam do zostawienia paru słów, każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny!

Akcja: Nie kradnij zdjęć!