co powiecie na CYKORIĘ w zupie?






  • 6 sporych ziemniaków - obrać, pokroić w duża kostkę
  • 1 mały por 
  • 100 g boczku - pokroić w kostkę
  • 3 duże kolby cykorii - pokroić 
  • 1.5 l wywaru z warzyw
  • 2 czubate łyżki masła
  • 1 duży ząbek czosnku - obrać, zmiażdżyć
  • 1 liść laurowy
  • 125 g śmietany
  • 1 pęczek koperku - posiekać
  • kminek
  • świeżo starta gałka muszkatołowa
  • sól, pieprz

Na dużej patelni/rondlu zrumienić boczek bez dodatku tłuszczu, dodać masło gdy się rozpuści dorzucić por w całości, cykorię i ziemniaki, posypać kminkiem, smażyć 30 min na średniej temp od czasu do czasu mieszać. Wszystko przełożyć do garnka, zalać wywarem dodać czosnek i liść laurowy. Gotować aż ziemniaki będą miękkie. Wyjąć por zmiksować dodać do zupy.



Całość przyprawić gałką muszkatołową, solą i pieprzem. Dodać śmietanę wymieszaną z koperkiem, wymieszać, podgrzać, podawać ;)




2 komentarze :

  1. Ciekawa zupka, chetnie bym skosztowala!

    OdpowiedzUsuń
  2. Na pewno pyszna... Z cykorią jeszcze nie robiłem, ale dziś zrobiłem pierwszy raz krem z fenkułem, a wcześniej też o tym nie myślałem. Zbyt nas ograniczają nasze przyzwyczajenia :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny! Zachęcam do zostawienia paru słów, każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny!

Akcja: Nie kradnij zdjęć!