Wątróbkowe fantazje - Wątróbka jagnięca na 2 sposoby.






  • 500 g wątróbek jagnięcych - oczyścić, umyć, pokroić w grube plastry
  • 4 łyżki oliwy z oliwek
  • 1 duża cebula - pokroić w krążki
  • 2 ząbki czosnku - drobno posiekać
  • 1 łyżeczka świeżo startego imbiru
  • 3 łyżeczki mielonej kolendry
  • 1 łyżeczka kminu rzymskiego
  • 3 łyżki sosu sojowego
  • 30 g zmielonych płatków owsianych (mój dodatek)
  • 1/2 łyżeczki soli
  • szczypta świeżo zmielonego pieprzu
  • 10 łyżek gorącej wody

 Na talerzu wymieszać kolendrę, kminek, sól, pieprz i płatki owsiane. Na patelni rozgrzać 3 łyżki oliwy, obtoczyć plastry wątróbki w przygotowanej mieszance przypraw i smażyć na średniej temp. po 2 minut z każdej strony. Rozgrzać wok, wlać łyżkę oliwy i zeszklić cebulę i czosnek. Usmażone wątróbki przełożyć do woka, wlać wodę oraz sos sojowy, zagotować, a potem dusić pod przykryciem 5 minut.


Muszę przyznać, że wątróbka była smaczna, ale jej wygląd pozostawiał wiele do życzenia.
Niby jak mam zachęcić niejadków wątróbki, daniem które tak wygląda, szaro, buro i nijako.




Postanowiłam zrobić coś z jej wyglądem  :)

autor pomysł Viola
  • 4 pomidory średniej wielkości
  • pęczek świeżo posiekanej natki pietruszki
  • 60 g świeżo startego sera cheddar
  • wątróbka przygotowana w/g przepisu podanego wyżej - pokroić w kostkę
  • sól, pieprz

Sos z pod wątróbki przełożyć do formy, posypać 20 g sera. Ułożyć 2 pomidory pokrojone na plastry, posypać połową posiekanej natki, ułożyć wątróbkę. Następnie posypać 20 g sera, ułożyć pomidory, posypać  natką i pozostałym serem. Piec 30 minut w 180°C ( termoobieg 160°C) przy jeszcze ciepłej wątróbce, przy zimnej wydłużyć czas o 20 minut. Pamiętajmy jednak że każdy piekarnik jest inny.






Rada dla niejadków wątróbki.
 Przygotowując to danie zdecydowanie 
wątróbkę jagnięcą zamieńcie na drobiową, jest delikatniejsza.

13 komentarzy :

  1. Ojacie! Jak ja uwielbiam wątróbkę! Ale jagnięcej nie jadłam:) Ale się rozmarzyłam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. fajnie przygotowałaś tę wątróbkę :) i te płatki!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ileż ja bym dał, żeby w PL jagnięca wątróbka była na wyciągniecie ręki...
    Uwielbiam jagnięcinę, każda jej cześć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na pocieszenie powiem, że u nas duży brak produktów których w Polsce pod dostatkiem :)

      Usuń
  4. kocham wątróbkę, ale muszę ją robić w ukryciu, moja połowica jej nie znosi;p
    ale zajadam się nieziemsko;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. moj polowka tez nie nawidzi .. ja kocham wychowalam sie na watrobkach , sercach i zoladkach :)

      Usuń
  5. uwielbiam watrobke .. kiedys kupilam jagnieca i smazylam na patelni w moace - i sie cala rojechala .. masakr ahehe .. twoj przepis swietny
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Dziękuję za dodanie przepisu do akcji "Festiwal Liścia", zanim przepis zostanie zaakceptowany, proszę o umieszczenie banerka na stronie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za odwiedziny i pozostawione słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam wątróbkę, jako jedyna z całej mojej rodziny. Jako ciekawostkę nadmienię, że 100 g wątróbki ma tyle samo żelaza, co 1 kg szpinaku, więc samo zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy7:48:00 PM

    Gdzie można kupić taki super makaron??:))

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny! Zachęcam do zostawienia paru słów, każdy komentarz jest dla mnie bardzo ważny!

Akcja: Nie kradnij zdjęć!